Nowa inicjatywa Policji na okres letni: "Zapnij pasy – poczuj uścisk bezpieczeństwa"
W obliczu zbliżających się miesięcy letnich, Polska Policja zainicjowała kampanię społeczną skierowaną do wszystkich użytkowników dróg. Pod hasłem „Zapnij pasy – poczuj uścisk bezpieczeństwa”, akcja ma na celu przypomnieć kierowcom i pasażerom o nieodłącznej roli pasów bezpieczeństwa w samochodzie. Prawo jazdy nie zabezpieczy nas przed konsekwencjami nieprawidłowego zachowania na drodze – niezastosowanie się do tej prostej zasady będzie skutkować mandatem w wysokości 100 złotych.
Policja podjęła się tego projektu z myślą o zwiększeniu świadomości społecznej na temat konieczności korzystania z pasów bezpieczeństwa. Akcja jest skierowana zarówno do kierowców, jak i do pasażerów, przypominając im, że bezpieczna podróż to taka, podczas której wszyscy uczestnicy mają zapięte pasy.
Założenia projektu realizowane będą przy współpracy z dwoma partnerami. Pierwszym z nich jest Yanosik – popularna aplikacja dla kierowców. Użytkownicy będą mieli możliwość sprawdzić swoją wiedzę na temat obowiązków i praw dotyczących pasów bezpieczeństwa, poprzez udział w specjalnym quizie. Kampania edukacyjna ma pokazać, jak fundamentalne znaczenie ma zapinanie pasów podczas każdej podróży samochodem.
Drugim partnerem Policji w tej akcji jest firma Screen Network S.A., która zajmuje się działalnością reklamową. Na ekranach firmy będą pojawiać się spoty informacyjne promujące kampanię. Mają one na celu uświadomienie wszystkim uczestnikom ruchu drogowego o konieczności zapinania pasów bezpieczeństwa.