S50 zaskakuje: tylko dwa pasy zamiast trzech!
Spotkanie dotyczące planowanego przebiegu drogi ekspresowej S50 przez teren gminy Sochaczew, które odbyło się 18 września w szkole podstawowej w Kątach, wzbudziło duże emocje wśród uczestników. Mieszkańcy dowiedzieli się, że budowa trasy może wiązać się z wyburzeniem aż 54 budynków gospodarczych, 38 domów mieszkalnych oraz jednego obiektu usługowego. Nieoczekiwaną informacją była również decyzja o realizacji trasy z dwoma pasami ruchu w każdą stronę zamiast trzech.
Sprzeciw wobec wariantu W4
Na spotkaniu obecni byli między innymi wójt Dariusz Krupa oraz burmistrz Daniel Janiak, którzy wyrazili zdecydowany sprzeciw wobec wariantu W4. Ich zdaniem, jest to najgorszy z proponowanych wariantów, ponieważ oznaczałby wyburzenie domów i gospodarstw oraz odcięcie dzielnicy przemysłowej od kluczowych dróg dojazdowych. Mieszkańcy obawiają się, że realizacja tego wariantu zniszczy dorobek ich życia i znacząco wpłynie na lokalną społeczność.
Konsultacje społeczne
Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zaznaczyli, że żaden z czterech rozważanych wariantów nie został jeszcze wybrany. Konsultacje społeczne dotyczące trasy S50 zaplanowano na 13 października w Sochaczewskim Centrum Kultury w Boryszewie. Organizatorzy zapraszają na indywidualne rozmowy oraz otwarte spotkanie, podczas którego mieszkańcy będą mogli wyrazić swoje opinie i wątpliwości.
Zmiany w projekcie trasy S50
Wcześniejsze plany przewidywały, że nowa droga S50 będzie mieć po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Jednak podczas spotkania poinformowano o zmianie – trasa ma mieć dwa pasy w każdą stronę oraz dodatkowy pas technologiczny. Reprezentant GDDKiA wyjaśnił, że nowe symulacje ruchu pokazały mniejsze natężenie ruchu, niż wcześniej zakładano, co skłoniło do zmiany projektu.
Wpływ na lokalną infrastrukturę
Nowa droga ekspresowa S50 ma być częścią Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, co może przynieść korzyści w postaci nowych miejsc pracy i rozwoju dla branż takich jak turystyka i transport. Jednak mieszkańcy Sochaczewa obawiają się negatywnych skutków, zwłaszcza w kontekście zwiększonego ruchu pojazdów i potencjalnych wyburzeń. Burmistrz Daniel Janiak podkreśla, że planowany wariant W4 jest nie do zaakceptowania i zamierza walczyć o interesy mieszkańców.
Harmonogram dalszych prac
Planowane prace nad S50 przewidują wybór ostatecznego wariantu trasy do końca 2026 roku, a uzyskanie decyzji środowiskowej rok później. Na przełomie lat 2029/2030 ma rozpocząć się opracowywanie koncepcji programowej. Budowa drogi ma się rozpocząć w 2032 roku, a cała inwestycja ma być realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

Muzyczne uczczenie niepodległości w Teresinie: koncert, który zjednoczył serca
Spotkanie z poetą i zakonnikiem o. Bartłomiejem w Sochaczewie
Uważaj na mandaty: Policja ostrzega przed nieprawidłowym parkowaniem
Bezpłatne badania słuchu dla seniorów – 27 listopada
Akcja „PRĘDKOŚĆ” – Policja walczy z nadmierną prędkością na drogach
Teatr Niezła Sztuka zaprasza na premierę „Zemsty”!
Aromaterapia w Sochaczewie: odkryj sekrety olejków eterycznych